کتاب‌شناسی اسپرانتو

طبقه‌بندی نوشتارها

یکی از امکانات مفید وبلاگ‌ها، طبقه بندی موضوعی پست‌ها و یا نوشتارهای وبلاگ است.
با استفاده از این امکان و نیز بهره بردن از کلمات کلیدی، می‌توان نوشتارهای وبلاگ را در موضوعات گوناگون طبقه بندی نمود تا خواننده به مطالب مشابه و یا نوشتارهای موضوعی خاص، راحت‌تر دست رسی داشته باشد.
در مورد وبلاگ کتاب‌شناسی اسپرانتو نیز از این امکان استفاده می‌گردد.
به این ترتیب که هر نوشتاری که در وبلاگ قرار می‌گیرد و یا هر منبعی که معرفی می‌گردد، به موضوعی خاص نسبت داده می‌شود و کلمات کلیدی برای آن نوشتار در نظر گرفته می‌شود.
به این ترتیب پس از مدتی که حجم مطالب وبلاگ بیشتر گردید، این طبقه بندی و کلمات کلیدی راه گشایی مناسب برای جستجوی موارد مشابه خواهد بود.
موضوع بندی نوشتارهای وبلاگ و کلمات کلیدی در حاشیهٔ وبلاگ و در پایان هر نوشتار به چشم می‌خورد.
مثلا اگر شما بر روی نام «استاد دکتر ناصر الدین صاحب زمانی» کلیک نمایید، تمام نوشتارهای مرتبط با ایشان را مشاهده می‌نمایید.
یا مثلا اگر می‌خواهید بدانید تا به حال چه تعداد از منابع گروه اول (یعنی کتاب‌های تمام اسپرانتو) در این وبلاگ لیست گردیده‌اند، کافیست بر روی عبارت گروه اول در بخش موضوعات کلیک نمایید تا پس از اندکی همهٔ منابع گروه اول بر روی صفحه نمایش شما آشکار گردد.
برای آنکه جستجو دقیق‌تر و کامل‌تر باشد و نتیجهٔ بهتری به دست دهد سعی می‌گردد هر نوشتاری که در وبلاگ قرار می‌گیرد از زوایای گوناگون مانند گروه، نام پدید آورنده، تاریخ انتشار، نام ناشر و…. طبقه بندی گردد.

*** این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − پانزده =