کتاب‌شناسی اسپرانتو

کتاب فرهنگ عوام / اشاره ی احمد آرام به اسپرانتودانی شادروان امیر قلی امینی

امروز هفتم فروردین ماه برابر است با زادروز شادروان احمد آرام . 🌹 جالب است بدانیم که ایشان در مقدمه ی کتاب « فرهنگ عوام » به اسپرانتودانی شادروان امیر قلی امینی اشاره ای نموده اند . 🌺 و جالب تر آن که متأسفانه در چاپ های اخیر کتاب فرهنگ عوام ، مقدمه ی دیگری از احمد آرام جایگزین مقدمه ی قبلی شده که در آن خبری از اسپرانتو نیست !!!!! ؟؟؟؟؟؟

کتاب فرهنگ عوام . امیر قلی امینی . 🌺 روی جلد .

اولین صفحه از مقدمه ی سه صفحه ای بر کتاب فرهنگ عوام به توسط شادروان احمد آرام .

کتاب فرهنگ عوام . امیر قلی امینی . سال انتشار : ۱۳۳۹ 🌺 صفحه ی دوم ( با حروف ) . خط اول . دومین صفحه از مقدمه ی سه صفحه ای شادروان احمد آرام بر کتاب فرهنگ عوام و اشاره ای به اسپرانتودانی شادروان امیر قلی امینی .

بریده ای از مقدمه ی کتاب فرهنگ عوام که در آن شادروان احمد آرام به اسپرانتودانی شادروان امیر قلی امینی اشاره می نماید .

کتاب فرهنگ عوام . امیر قلی امینی . 🌺 پشت جلد .

 

🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌻🌻🌷🌷🌷🌷🌷🌷

کتاب فرهنگ عوام . امیر قلی امینی . سال انتشار : ۱۳۹۲ . 🌺 روی جلد . نسخه ی دیگری از کتاب فرهنگ عوام که در آن هر چند مقدمه ی احمد آرام منتشر شده اما تاریخ نگارش این مقدمه به سال ۱۳۷۰ می باشد و در آن نام اسپرانتو از شمار زبان هایی که شادروان امینی بر آن ها مسلط بوده حذف شده و فقط از زبان های عربی و فرانسه نام برده شده است !

کتاب فرهنگ عوام . امیر قلی امینی . سال انتشار : ۱۳۹۲ . 🌺 ص ۱۰ اولین صفحه از مقدمه ی ۴ صفحه ای احمد آرام که تاریخ نگارش آن آذر ۱۳۷۰ می باشد . در این مقدمه بر خلاف مقدمه ی سال ۱۳۳۹ ، فقط از زبان های عربی و فرانسه به عنوان زبان هایی که امیر قلی امینی بر آن ها مسلط بوده ، نام برده شده و دیگر خبری از ذکر نام اسپرانتو نیست !؟

*** این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 16 =