کتاب‌شناسی اسپرانتو

کتاب فرهنگ فارسی به اسپرانتو . صمیمی / مشکری

کتاب فرهنگ فارسی به اسپرانتو . صمیمی / مشکری . ناشر : ؟ . تاریخ چاپ : ؟ ( احتمالا ۱۳۶۰ ) . روی جلد

کتاب فرهنگ فارسی به اسپرانتو . صمیمی / مشکری . ناشر : ؟ . تاریخ چاپ : ؟ ( احتمالا ۱۳۶۰ ) . پشت جلد

کتاب فرهنگ فارسی به اسپرانتو . صمیمی / مشکری . ناشر : ؟ . تاریخ چاپ : ؟ ( احتمالا ۱۳۶۰ ) . صفحه ی عنوان ( فارسی . راست به چپ )

کتاب فرهنگ فارسی به اسپرانتو . صمیمی / مشکری . ناشر : ؟ . تاریخ چاپ : ؟ ( احتمالا ۱۳۶۰ ) . صفحات اولیه ( راست )

کتاب فرهنگ فارسی به اسپرانتو . صمیمی / مشکری . ناشر : ؟ . تاریخ چاپ : ؟ ( احتمالا ۱۳۶۰ ) . صفحه ی عنوان ( اسپرانتو . چپ به راست ) 🌹 مهمور به مهری با نام « طهوری » که احتمالا مالک این کتاب بوده است .

کتاب فرهنگ فارسی به اسپرانتو . صمیمی / مشکری . ناشر : ؟ . تاریخ چاپ : ؟ ( احتمالا ۱۳۶۰ ) . صفحات اولیه ( چپ )

دو نسخه از کتاب فرهنگ فارسی به اسپرانتو بدیع صمیمی که از نظر محتوا و حتی شماره ی صفحات دقیقا مانند هم هستند . با این تفاوت که رنگ جلدها و نوع آن ( جلد سخت – جلد نرم ) مختلف است و در کتاب جلد سبز ، نام آقای محمود مشکری نیز به عنوان همکاری دیده می شود .

🌺 خاطره و توضیح : سال ها پیش تر ، این کتاب را در دفتر انجمن اسپرانتو ایران دیده بودم . اما چندی قبل در شیپور به آگهی فروش چند کتاب اسپرانتو برخوردم که شامل این کتاب ، قرآن اسپرانتو ، یک جلد مندرس از کتاب زبان دوم چاپ ۱۳۵۶ ، دو شماره از مجله ی esperanto سال ۱۹۸۰ ، چهار شماره از نشریه ی آگاهی‌نامه ی آزما ، یک نسخه از فرهنگ کوچک قائم مقامی / صدیقی و سرانجام یک شماره از مجله ی El Popola Ĉinio بود . بلافاصله نسبت به خرید این مجموعه به قیمت صد و بیست هزار تومان اقدام نمودم . در مکالمه ی تلفنی با فروشنده دریافتم که ایشان در دوران جوانی ( به قول خودش ) و در دهه ی شصت از طریق آزما ( دکتر حسین وحیدی ) اسپرانتو آموزی می کرده است . ایشان احتمال دادند که در خرت و پرت هایش ، شماره‌های دیگر آگاهی‌نامه ی آزما را داشته باشد و قول دادند که اگر آن ها را بیابد ، قبل از عرضه ی آن در شیپور ، به من آن ها را بفروشد که البته دیگر خبری از ایشان نشد .

*** این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − 4 =